Radaros sebességmérő berendezést telepített a BIOKOM az Ady Endre utcában

A pécsi önkormányzat megbízásából dopler radaros sebességmérő és -kijelző berendezést telepített az Ady Endre utcában a Biokom NKft.

A tábla a közlekedő jármű sebességét jeleníti meg a sofőröknek. A megengedett sebesség túllépése esetén a szöveges modullal kiegészítve a pulzáló „LASSÍTS!” felirat hívja fel a figyelmet a sebesség csökkentésére – közölte a városüzemeltetési vállalat.

Az Ady Endre utca belváros irányába haladó szakasza a Katalin utcai csomóponttól egyre meredekebbé válik, ami az Orsolya utcától tovább fokozódik, majd a Márton utcánál beszűkül a forgalmas gyűjtőút keresztmetszete. Az utóbbi szakaszra vonatkozóan a meredek lejtő és az útszűkület együttese az alacsonyabb, maximum 30 kilométer/órás sebességkorlátozás bevezetését indokolja.

A korlátozásra mostantól a közlekedési táblán kívül a valós sebességet kijelző LED-panel is emlékeztet, amely a telepített radarberendezés által mért adatokat osztja meg, sebességtúllépés esetén figyelmeztetéssel ellátva.

Az országban számos helyen korábban telepített hasonló egységekhez képest más, hogy a modernebb változatok már nem csak kijelzik, hanem eltárolják, naplózzák, és a szerver felé továbbítják a járművek elhaladási időpontjait és sebességadatait, tehát a járműforgalom számlálását is elvégzik az üzemeltető felé.

A berendezés a napelemei által megtermelt elektromos energia felhasználásával működik, amelyet részben akkumulátoraiban tárol el, hogy a napfénymentes időszakban is üzemelhessen, így az elektromos hálózati betáplálást nem szükséges kiépíteni.

A pécsi önkormányzat megbízásából dopler radaros sebességmérő és -kijelző berendezést telepített az Ady Endre utcában a Biokom NKft.

A tábla a közlekedő jármű sebességét jeleníti meg a sofőröknek. A megengedett sebesség túllépése esetén a szöveges modullal kiegészítve a pulzáló „LASSÍTS!” felirat hívja fel a figyelmet a sebesség csökkentésére – közölte a városüzemeltetési vállalat.

Az Ady Endre utca belváros irányába haladó szakasza a Katalin utcai csomóponttól egyre meredekebbé válik, ami az Orsolya utcától tovább fokozódik, majd a Márton utcánál beszűkül a forgalmas gyűjtőút keresztmetszete. Az utóbbi szakaszra vonatkozóan a meredek lejtő és az útszűkület együttese az alacsonyabb, maximum 30 kilométer/órás sebességkorlátozás bevezetését indokolja.

A korlátozásra mostantól a közlekedési táblán kívül a valós sebességet kijelző LED-panel is emlékeztet, amely a telepített radarberendezés által mért adatokat osztja meg, sebességtúllépés esetén figyelmeztetéssel ellátva.

Az országban számos helyen korábban telepített hasonló egységekhez képest más, hogy a modernebb változatok már nem csak kijelzik, hanem eltárolják, naplózzák, és a szerver felé továbbítják a járművek elhaladási időpontjait és sebességadatait, tehát a járműforgalom számlálását is elvégzik az üzemeltető felé.

A berendezés a napelemei által megtermelt elektromos energia felhasználásával működik, amelyet részben akkumulátoraiban tárol el, hogy a napfénymentes időszakban is üzemelhessen, így az elektromos hálózati betáplálást nem szükséges kiépíteni.

További hírek